Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Ο Νίκος Ταχιάος παραδέχθηκε ότι δεν εκτελούνται έργα στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

Image
ΒΟΑΚ - ΝΕΑΠΟΛΗ ΑΓΙΟς ΝΙΚΟΛΑΟς
 clock 09:53 | 18/04/2024
writer icon newsroom ekriti.gr

Με την παραδοχή ότι δεν γίνονται έργα στο συγκεκριμένο τμήμα του ΒΟΑΚ και πως δεν υπάρχει καμία εξέλιξη για το εν λόγω έργο, ήρθε στη Βουλή το πρωί της Τετάρτης ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Νίκος Ταχιάος, για την συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Λασιθίου, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, αναφορικά με τις καθυστερήσεις των εργασιών του Τμήματος Νεάπολης – Αγίου Νικολάου του ΒΟΑΚ.

Κατά την πρωτολογία της η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λασιθίου, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, έκανε μία σύντομη ανασκόπηση στο διάστημα από την ημερομηνία της συμβασιοποίησης του έργου ως και την τελευταία παράταση που έλαβαν και οι τρεις τμηματικές του.

Στη συνέχεια, η Βουλευτής άσκησε κριτική κατά του σχεδιασμού και της διαχείρισης του έργου από το Υπουργείο λέγοντας χαρακτηριστικά: «Έχετε αναιρέσει το αρχικό χρονοδιάγραμμα σας τρεις φορές, αλλά το έργο μάς λέτε ότι θα ολοκληρωθεί στην ώρα του. Αυτό, κύριε Υπουργέ, αντιτίθεται ακόμη και στους νόμους της Μηχανικής: γιατί πώς γίνεται τον Σεπτέμβριο του 2022 το χρονοδιάγραμμα γι’ αυτό το έργο να το θέλει να υλοποιείται σε 36 μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης, και τώρα να βρισκόμαστε στο ίδιο σημείο και να μας λέτε ότι θα ολοκληρωθεί σε 16 μήνες. Άρα, είτε είχατε λάθος χρονοδιάγραμμα εξ’ αρχής που δηλώνει ανικανότητα, ή γνωρίζατε και απλά μας κοροϊδεύατε».

Η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λασιθίου, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, στη συνέχεια κάλεσε τον Υφυπουργό Υποδομών, κ. Νίκο Ταχιάο, να απαντήσει στα παρακάτω κρίσιμα ερωτήματα:

Γιατί καθυστέρησε το έργο κ. Υπουργέ; Και ποιος είναι ο υπεύθυνος για αυτές τις καθυστερήσεις; Τι έκανε το Υπουργείο για να τις αποφύγει σε ένα τόσο κρίσιμο έργο, χρηματοδοτούμενο από το ΤΑΑ όπως ο ΒΟΑΚ στο Λασίθι;

Τι ποσοστό απορρόφησης των Κονδυλίων του ΤΑΑ έχουμε αυτή τη στιγμή - γιατί αυτό θα μας ορίσει εάν όντως προλαβαίνουμε ή όχι; Τι ακριβώς, εν τέλει, ζητήσατε στην τροποποίηση του ΕΣΑΑ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το συγκεκριμένο έργο και πλέον ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του;

Για παράταση μόνο των τμηματικών προθεσμιών του έργου, και όχι της οριστικής του προθεσμίας έκανε λόγο στην πρωτολογία του ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Νίκος Ταχιάος, τονίζοντας πως από τη μεριά του Αναδόχου υπάρχει η δέσμευση για απορρόφηση του συνόλου των καθυστερήσεων. Μάλιστα, τις εν λόγω καθυστερήσεις τις απέδωσε στις απαλλοτριώσεις, τη Δικαιοσύνη και στην αποχή των δικηγόρων.

Image
νίκος ταχιάος

Κατά τη δευτερολογία της, η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λασιθίου, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, τόνισε πως το Υπουργείο όφειλε να είχε προβεί σε έναν ορθό και αποτελεσματικό σχεδιασμό ώστε να μην κολλήσει το έργο εξαιτίας των απαλλοτριώσεων. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Οι απαλλοτριώσεις δεν είναι φυσικό φαινόμενο κύριε Υπουργέ […] δεδομένου ότι ο τότε Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ενέταξε το έργο στο ΤΑΑ το Δεκέμβριο του 2021 και είχατε αρκετό χρόνο να μεριμνήσετε γι’ αυτό. 2,5 χρόνια ήσασταν στην Κυβέρνηση πριν υπογραφεί η συμβασιοποίηση και αν θυμάμαι καλά το 2019 προεκλογικά ήταν στα έργα τα οποία θα υλοποιούνταν άμεσα. Άρα δεν μπορώ να φανταστώ ότι ξαφνικά μετά την υπογραφή της Σύμβασης σας έπεσε το βάρος των απαλλοτριώσεων». Επιπρόσθετα, η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λασιθίου, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, απαρίθμησε όλα τα στάδια των απαλλοτριώσεων και το πόσο συνέβαλε το Δημόσιο στην καθυστέρηση της τέλεσής τους απειλώντας να εκτροχιαστεί το έργο από το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λασιθίου για τη σημασία του ΒΟΑΚ για το Λασίθι στο πλαίσιο της δευτερολογίας της. Χαρακτηριστικά ανέφερε:

«Για εσάς ο ΒΟΑΚ είναι ένα έργο που θα πρέπει να υλοποιήσει το Υπουργείο Υποδομών. Για εμάς, στο Λασίθι, ο ΒΟΑΚ είναι η υγεία η δική μας και των επισκεπτών μας, δεδομένης της υποστελέχωσης των νοσοκομείων μας· είναι η τουριστική μας ανάπτυξη, μιας και από αυτό τον δρόμο θα πρέπει να περάσουν οι επισκέπτες για να γεμίσουν τις 28000 κλίνες ξενοδοχείων· είναι η αγροτική μας οικονομία γιατί από αυτό το σημείο καθημερινά περνάνε 75-80 νταλίκες με 20-25 τόνους κηπευτικά. Σας έχω φέρει και κάποιες φωτογραφίες για να δείτε το στένεμα του δρόμου σε έκταση τριών χιλιομέτρων. Και αν σε αυτόν τον δρόμο έχει κίνηση όπως έχει τώρα που πάνε σημειωτόν τα οχήματα, ένα όχημα του ΕΚΑΒ δεν μπορεί να περάσει και σας ρωτάω κύριε Υπουργέ τί γίνεται με την προαίρεση της Παλιάς Εθνικής Οδού;».

Στη συνέχεια, η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λασιθίου, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, επιθυμώντας να επιτύχει τη δέσμευση του Υπουργού ως προς το χρονοδιάγραμμα, επανέλαβε την ερώτηση ως εξής: «και σας ρωτώ ξανά κύριε Υπουργέ, δεσμεύεστε ότι θα ολοκληρωθεί το έργο το Σεπτέμβριο του 2025;»

Image
κατερινα σπυριδακη

Ολοκληρώνοντας τη δευτερολογία της, η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, εξέφρασε τις ανησυχίες της τόσο για την ολοκλήρωση του έργου εντός του αυστηρά ορισμένου χρονοδιαγράμματος του Τ.Α.Α. όσο και για την ίδια την χρηματοδότησή του, λέγοντας:

«Εύχομαι να μη βρισκόμαστε εδώ τον Σεπτέμβριο του 2025 και να συζητάμε σε ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο θα ενταχθεί το τμήμα Νεάπολη- Αγιος Νικόλαος».

Δυστυχώς, ο Υφυπουργός Υποδομών δεν παρείχε σαφείς απαντήσεις και παρά τη δήλωσή του ότι το έργο δεν έχει απενταχθεί από το χρηματοδοτικό εργαλείο του ΤΑΑ, ξεδιάλυνε οποιαδήποτε αμφιβολία υπήρχε αναφορικά με το χρονικό της ολοκλήρωσης του έργου παραδεχόμενος ότι: «ο Σεπτέμβριος του 2025 δεν είναι το χρονικό εκείνο διάστημα, στο οποίο βλέπω ότι είναι ορατή η περαίωση του έργου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κρήτη: Πότε αρχίζουν οι εξετάσεις Ραδιοερασιτεχνών του Α΄ εξαμήνου 2024

Νήσος Χρυσή: Αυστηρές και φέτος οι απαγορεύσεις για τους επισκέπτες

Γερμανικό ενδιαφέρον με B2B επιχειρηματικές συναντήσεις στην Κρήτη για την σύναψη εμπορικών συμφωνιών

 

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis