Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Αρναουτάκης: Να γίνουν δεκτές οι προτάσεις των επιμελητηρίων για τον ΒΟΑΚ (Βίντεο)

Image
ΒΟΑΚ νέα χάραξη
 clock 17:24 | 07/12/2021
writer icon newsroom ekriti.gr

Σε εξέλιξη βρίσκεται η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης με μοναδικό θέμα ημερήσιας διάταξης την έκφραση άποψης επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, για το έργο: «Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο», με φορέα έργου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σε δήλωσή του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης υπογράμμισε πως οι προτάσεις για βελτιώσεις της μελέτης, έχουν κατατεθεί από τους αρμόδιους φορείς, από τα τεχνικά επιμελητήρια, από τους δήμους σχετικά με τα προβλήματα τα οποία έχουν προκύψει από την ΜΠΕ. 

«Η δική μου η θέση είναι, να γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις των επιμελητηρίων. Γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα πως πρέπει να γίνει αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο», δήλωσε ο Σταύρος Αρναουτάκης, που δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει πως εάν το αρμόδιο υπουργείο είχε με τους δήμους και με την περιφέρεια της Κρήτης καλύτερη συνεργασία ίσως να μην υπήρχαν αυτά τα προβλήματα. «Εμείς θέλουμε να συμβάλουμε θετικά στο μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο. Τώρα βλέπουμε μια θετική εξέλιξη. Θεωρώ ότι θα βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση που θα ικανοποιεί την πλειοψηφία των παρατηρήσεων και των προτάσεων πάντα λαμβάνοντας υπόψη τα τεχνικά επιμελητήρια της Κρήτης», ανέφερε. 

Σε ό,τι αφορά την αποδοχή των προτάσεων του περιφερειακού συμβουλίου Κρήτης από το Υπουργείο, ο Περιφερειάρχης Κρήτης εξέφρασε την πεποίθηση πως το Υπουργείο θα λάβει σοβαρά υπόψη τις προτάσεις του περιφερειακού συμβουλίου. «Ένα κορυφαίο όργανο Δημοκρατίας που για άλλη μια φορά αναδεικνύεται ο ρόλος του και η συμβολή του στα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Κρήτης.

Σημεία τοποθέτησης Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη στο Περιφερειακό Συμβούλιο για ΒΟΑΚ

Την ανάγκη για γρήγορη πρόοδο των διαδικασιών και ταχεία ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ υπογράμμισε ο επικεφαλής της παράταξης «Η Κρήτη Μπροστά» Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης κατά τη συζήτηση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.

«Το γεγονός ότι σήμερα συζητάμε τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον ΒΟΑΚ μετά από τόσα χρόνια προσδοκιών είναι μια ιστορική στιγμή. Έχει όμως και μια άλλη ανάγνωση στα μάτια των πολιτών: η ημερομηνία της σημερινής μας συζήτησης είναι αδιάψευστος μάρτυρας της μεγάλης καθυστέρησης ενός έργου που θα έπρεπε προ πολλού να έχει ολοκληρωθεί στην Κρήτη», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρκογιαννάκης

Ο κ. Μαρκογιαννάκης επέμεινε ιδιαίτερα στην ανάγκη «να μη χαθεί η επενδυτική και αναπτυξιακή συγκυρία που δρομολογείται με την ταυτόχρονη υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομών: του νέου αεροδρομίου, του ΒΟΑΚ και των καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Με τη συνδυασμένη και ταχεία υλοποίηση αυτών των έργων, η Κρήτη θα βγει από την αναπτυξιακή αναιμία δεκαετιών. Ευθύνη του Υπουργείου παραμένει όπου υπάρχουν επιμέρους προβληματισμοί να εξεταστούν άμεσα και με προσοχή, ώστε να μην γιγαντωθούν ζητήματα τα οποία θα προκαλέσουν νέες καθυστερήσεις».

Τέλος, ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης δεν παρέλειψε να επισημάνει τη μεγάλη σημασία των ολοκληρωμένων παρεμβάσεων που θα συμπληρώνουν το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ, τονίζοντας:  «Θα πρέπει να  θεωρήσουμε συνολικά το έργο ως ένα πλέγμα συγκοινωνιακών παρεμβάσεων που θα καταστήσουν όλη την Κρήτη προσβάσιμη συγκοινωνιακά, μεταφορικά, οικονομικά. Πρέπει να προχωρήσουν άμεσα τα σχέδια για τις συνδέσεις του ΒΟΑΚ με τα λιμάνια και τα αεροδρόμια του νησιού και η ίδια προσοχή πρέπει να δοθεί και στον σχεδιασμό των καθέτων οδών που θα συνδέουν το ριγμένο νότιο τμήμα της Κρήτης με τον βόρειο άξονα. Μόνο έτσι θα αποκατασταθεί η αναπτυξιακή ανισορροπία μεταξύ Βορρά και Νότου».  

«Οφείλουμε στους Κρητικούς και στις Κρητικές την ολοκλήρωση, επιτέλους μετά από τόσες δεκαετίες, ενός έργου πνοής για την ανάπτυξη του τόπου και προστασίας για τις ζωές των κατοίκων του», κατέληξε στην τοποθέτησή του ο κ. Μαρκογιαννάκης.

Δήλωση Γιώργου Πιαγκαλάκη - Περιφερειακού Συμβούλου "Ανυπόταχτης Κρήτης"

"Πολλά λεχθηκαν σήμερα περί ιστορικότητα της μέρας. Η αλήθεια είναι πως επτά μήνες μετά την παρουσίαση της νέας χάραξης από τον πρωθυπουργό το λες και... επιτυχία να διατυπώνει γνώμη το περιφερειακό συμβούλιο
εκ των υστέρων. Και μάλιστα μονο επί τεχνικών θεμάτων. Για τον τρόπο χρηματοδοτησης, για την επιβολή διοδίων, η παρουσίαση της ΜΠΕ ήταν αλλά λόγια ν'αγαπιόμαστε. Η Κυβέρνηση και η Περιφέρεια προσπαθούν να αποκρύψουν το γεγονός ότι ο ΒΟΑΚ, ο τρόπος χρηματοδότησης και κατασκευής του αποτελούν ένα ακόμα επεισόδιο της "αμαρτωλής" ιστορίας της κατασκευής των αυτοκινητοδρομων στη Ελλάδα τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια. Ιστορίας που περιλαμβάνει σκανδαλώδεις ευνοϊκές ρυθμίσεις για το κατασκευαστικο κεφάλαιο με αποτέλεσμα να εισπράττει τεράστια κέρδη από διόδια, από αποζημιώσεις, από την ιδιωτικοποίηση τελικά των αυτοκινητοδρομων. Και όλα αυτά στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων. Η χάραξη παρουσιάζεται σαν κάτι τετελεσμενο και η παρουσίαση των διαφωνιών και των ενστάσεων μάλλον για τα μάτια του κόσμου γινεται σαν επίφαση δημοκρατιας.
Η ανάγκη που έχει ο τόπος για ένα δημόσιο ασφαλή αυτοκινητοδρομο για όλο τον λαό σίγουρα δεν ικανοποιειται από τις κατευθύνσεις που δίνουν η Κυβέρνηση της ΝΔ (και παλαιότερα του ΣΥΡΙΖΑ) και αποδέχεται η Περιφέρεια"
.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ 

Kήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης για το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος

ΒΟΑΚ: Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη

Κρήτη - ΒΟΑΚ: Πως θα γίνει ο νέος δρόμος από Χερσόνησο έως Άγιο Νικόλαο

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis