Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Ηράκλειο: Πειράματα Φυσικής με στόχο την απεξάρτηση από τα ναρκωτικά

20180316_103511.jpg
 clock 14:42 | 26/06/2018
writer icon newsroom ekriti.gr

Το Τμήμα Εκπαίδευσης του ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ λειτουργεί μέσα στη θεραπευτική κοινότητα από το 2000. Αποτελεί σημαντικό συστατικό στοιχείο του ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ γιατί  παρέχει εκπαιδευτικές δυνατότητες στα μέλη του. 

Στα πλαίσια της ομαλής επανένταξής τους στην κοινωνία είναι αναγκαίο τα μέλη να επανασυνδεθούν με την εκπαίδευση για να εξελιχθούν σαν άτομα και σαν προσωπικότητες, να βάλουν το θεμέλιο λίθο της αλλαγής και αναδιαμόρφωσης ενός νέου «Εγώ», αποκτώντας καινούρια εφόδια και δεξιότητες.

Απαντώντας στις προκλήσεις των καιρών μας, την κρίση σε οικονομικό επίπεδο αλλά και την κρίση του εαυτού, το Τμήμα Εκπαίδευσης και το  Εναλλακτικό σχολείο της κοινότητας Αριάδνη προσφέρουν μία δεύτερη ευκαιρία μάθησης και παράλληλα ενισχύουν την αυτοπεποίθηση κάθε πρώην τοξικό-εξαρτημένου. 

Έτσι καταρρίπτεται  το στερεότυπο που είχε για το ίδιο το άτομο  σαν χρήστης, και μπαίνει σε μία διαρκή διαδικασία αυτό-βελτίωσης βιωματικά. 

«Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από δραστηριότητες επαγγελματικής κατάρτισης προσωπικής ανάπτυξης καλλιτεχνικής έκφρασης και αθλητισμού, καθώς και σε άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα για την απόκτηση των τυπικών προσόντων, όπως τα απολυτήρια Γυμνασίου και Λυκείου (Σύμφωνα με το νόμο για την κατ’ οίκον διδασκαλία) και πιστοποιητικά γνώσης της Αγγλικής και των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Την ευθύνη για το σχεδιασμό την υλοποίηση και την αξιολόγηση αυτών των προγραμμάτων έχει το τμήμα εκπαίδευσης και το εναλλακτικό σχολείο ενηλίκων», αναφέρει μιλώντας στο ekriti.gr η εκπαιδευτικός Βίκυ Μιχελάκη.

Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε και υλοποιήθηκε το project  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ σε συνεργασία με το τμήμα Μηχανολογίας  του ΑΤΕΙ Ηρακλείου.
Το project αυτό εντάσσεται στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών και σχεδιάστηκε με σύγχρονο πνεύμα και με τη ματιά στο μέλλον,   από την επιμορφώτρια Φυσικό του Τμήματος Εκπαίδευσης ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ, Μιχελάκη Βίκυ  με στόχο την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, την καλύτερη κατανόηση των φαινομένων του φυσικού κόσμου και  την καλλιέργεια της προσωπικότητας των μελών. 
 

20180504_104045.jpg

20180504_104045.jpg, by andreas

(Μια ακόμη σημαντική πρωτοβουλία που είχε απήχηση)

Η υλοποίηση έγινε σε συνεργασία με το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΤΕΙ Ηρακλείου και αφορούσε τη μελέτη των φαινομένων ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ και ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ. Είχε διάρκεια 3 μήνες (Φεβρουάριος –Μάιος 2018) και περιελάμβανε τις ενότητες:
Μηχανική: Ταχύτητα-Επιτάχυνση-Κρούση 
Ηλεκτρισμός: Στατικός Ηλεκτρισμός-Κυκλώματα συνεχούς ρεύματος.
Η κύρια  μέθοδος που εφαρμόστηκε ήταν τα πειράματα επίδειξης, με βασικό στόχο να αποκτήσουν οι μαθητές μια «αίσθηση του φαινόμενου» , την ενεργό οικοδόμηση των επιστημονικών εννοιών από τους ίδιους τους μαθητές με την εμπλοκή τους σε μια σειρά από πρακτικές δραστηριότητες – πειράματα, την απόκτηση της ικανότητας χρήσης απλών επιστημονικών μοντέλων και την εξοικείωσή τους με στοιχεία των επιστημονικών μεθόδων.
Τα πειράματα πραγματοποιήθηκαν  από τους υπευθύνους των εργαστηρίων, Τσατσάκη Τάσο, Τζανάκη Γιώργο, Παυλάκη Κώστα σε συνεργασία με τους μαθητές.
Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν 3 βιωματικές επισκέψεις στα εργαστήρια: 

1) Εργαστήριο Συστημάτων Ελέγχου και Ρομποτικής
Στο εργαστήρι αυτό οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να προχωρήσουν στην εφαρμογή κινήσεων βιομιμητικών ρομποτικών συστημάτων, και ρομποτικών μηχανισμών επιδέξιων χειρισμών αντικειμένων καθώς και εφαρμογές της 3Δ όρασης.

2) Εργαστήριο μελέτης συμπεριφορών Υγείας & Οδικής Ασφάλειας (ΕΥΟΑ)- Laboratory of Health & Road Safety (LaHeRS)
Η επίσκεψη στο εργαστήριο αυτό περιελάμβανε βιωματικές δραστηριότητες με θέμα την οδική ασφάλεια και την καλλιέργεια της ασφαλούς οδηγικής κουλτούρας, διαδραστική οδήγηση μέσω του τεχνολογικού εξοπλισμού που διαθέτει το εργαστήριο αλλά και παρουσιάσεις για ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου με χρήση οπτικοακουστικού υλικού του Εργαστηρίου.
 O προσομοιωτής αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για την ενημέρωση, την εκπαίδευση και την επιστημονική έρευνα σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά και την οδική ασφάλεια. Το Εργαστήριο μελέτης συμπεριφορών Υγείας & Οδικής Ασφάλειας (ΕΥΟΑ)- Laboratory of Health & Road Safety (LaHeRS)  ανήκει στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της Κρήτης. 
 

20180517_094139.jpg

20180517_094139.jpg, by andreas

(Από την επίσκεψη στη Γεωπονικη Σχολή)

3)Το πρόγραμμα έκλεισε με την επίσκεψη στο αγρόκτημα  της Γεωπονικής Σχολής. Οι  μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο Αγρόκτημα από  τον καθηγητή του τμήματος Σπύρο Κοσιώρη  και να ενημερωθούν για τις ποικιλίες των φυτών και δένδρων, καθώς και τις σύγχρονες θερμοκηπιακές καλλιέργειες.

«Ευχαριστούμε το προσωπικό και τη διοίκηση του ΑΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ για την άψογη συνεργασία και ιδιαίτερα τους καθηγητές  Τσατσάκη Τάσο, Τζανάκη Γιώργο, Παυλάκη Κώστα γι αυτή την εμπειρία μάθησης που πρόσφεραν στους μαθητές μας», κατέληξε λέγοντας η κ. Μιχελάκη.

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis