ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Image
κεφαλόποδο
 clock 12:15 | 09/03/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Αμερικανοί επιστήμονες έδωσαν το όνομα του προέδρου των ΗΠΑ, Μπάιντεν, σε ένα κεφαλόποδο με δέκα πλοκάμια, που ζούσε πριν περίπου 328 εκατομμύρια χρόνια στις θάλασσες και αποτελεί πρόγονο του χταποδιού.

Πρόκειται για το αρχαιότερο «βαμπιρόποδο» που έχει ανακαλυφθεί ποτέ, παλαιότερο κατά 82 εκατομμύρια χρόνια σε σχέση με τα έως τώρα σχετικά απολιθώματα. Τα βαμπιρόποδα ανήκουν στα κεφαλόποδα, τα οποία περιλαμβάνουν τα χταπόδια και τα καλαμάρια «βαμπίρ».

Οι παλαιοντολόγοι του Αμερικανικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας και του Τμήματος Γεωεπιστημών του Πανεπιστημίου Γιέηλ, με επικεφαλής τον δρα Κρίστοφερ Γουόλεν, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications», ονόμασαν το ζώο Syllipsimopodi bideni. «Είναι ο αρχαιότερος πρόγονος των χταποδιών και όλων των πλασμάτων που σχετίζονται με τα χταπόδια, παρ' όλα αυτά μοιάζει πολύ με καλαμάρι», δήλωσε ο δρ Γουόλεν.

Το καλοδιατηρημένο απολίθωμα, με σχήμα τορπίλης, είχε ανακαλυφθεί στη Μοντάνα των ΗΠΑ και είχε δωρηθεί στο Βασιλικό Μουσείο του Οντάριο στον Καναδά το 1988, αλλά μόλις τώρα μελετήθηκε. Έχει μήκος 12 εκατοστών και είναι το πρώτο και μοναδικό γνωστό βαμπιρόποδο που διέθετε δέκα πλοκάμια με βεντούζες, αντί για οκτώ που έχουν τα σημερινά χταπόδια και τα καλαμάρια βαμπίρ.

Κλιματική αλλαγή: H πιο ζοφερή προειδοποίηση - Η κλιματική κατάρρευση "πρό των πυλών"