ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Image
δρακος
 clock 20:46 | 24/02/2024
writer icon newsroom ekriti.gr

Επιστήμονες και αρχαιολόγοι στην Κίνα, αποκάλυψαν ένα νέο, εντυπωσιακό πλήρες απολίθωμα – ένα υδρόβιο ερπετό μήκους 5 μέτρων από την Τριαδική περίοδο.

Το πλάσμα χρονολογείται πριν από 240 εκατομμύρια χρόνια και το αποκαλούν «δράκο» λόγω του εξαιρετικά μακριού λαιμού του. Η επίσημη ονομασία του είναι Dinocephalosaurus orientalis, ένα είδος που είχε αρχικά ταυτοποιηθεί το 2003. Το εντυπωσιακό απολίθωμα επέτρεψε στους επιστήμονες να δουν την πλήρη ανατομία αυτού του παράξενου προϊστορικού θηρίου.

Ο Δρ. Νικ Φρέιζερ, από τα Εθνικά Μουσεία της Σκωτίας, ο οποίος ήταν μέλος της διεθνούς ομάδας που μελέτησε το απολίθωμα, δήλωσε στο BBC News ότι αυτή ήταν η πρώτη φορά που οι επιστήμονες ήταν σε θέση να το δουν πλήρως. Το περιέγραψε ως «ένα πολύ παράξενο ζώο».

Ο ερευνητής υπέθεσε ότι ένας «μακρύς και εύκαμπτος λαιμός» μπορεί να παρείχε κυνηγετικό πλεονέκτημα, επιτρέποντας στον Dinocephalosaurus orientalis να αναζητά τροφή σε σχισμές κάτω από το νερό.

Το απολίθωμα ανακαλύφθηκε σε αρχαίες ασβεστολιθικές αποθέσεις στη νότια Κίνα. «Αυτή η ανακάλυψη έρχεται να ενισχύσει την παραδοξότητα της Τριαδικής περιόδου», δήλωσε ο Δρ. Φρέιζερ. «Και κάθε φορά που ψάχνουμε σε αυτά τα κοιτάσματα, βρίσκουμε κάτι καινούργιο».