ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Για πρώτη φορά μελετήθηκε μοναχική μίνι μαύρη τρύπα

Image
ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ
 clock 15:41 | 08/02/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Μπορεί οι συνήθως υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες που βρίσκονται κατά βάση στο κέντρο των γαλαξιών να κερδίζουν την προσοχή και το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας όμως οι γαλαξίες είναι γεμάτοι από διαφόρων ειδών μαύρες τρύπες.

Μάλιστα οι πιο μικρές μαύρες τρύπες που έχουν μάζα παρόμοια ή κοντινή με την μάζα του Ήλιου αφθονούν στο Σύμπαν. «Είναι πιθανό να υπάρχουν στον γαλαξία μας περί τις 100 εκατ. μαύρες τρύπες με μάζα παρόμοια με αυτή του Ήλιου» αναφέρει ο Καιλάς Σαχού, αστροφυσικός στο Space Telescope Science Institute στη Βαλτιμόρη.

Μέχρι σήμερα τέτοιου είδους μικρές μαύρες τρύπες έχουν εντοπιστεί σε δυαδικά συστήματα, σε συστήματα που αποτελούνται από δύο άστρα συνήθως άστρα νετρονίων. Όμως οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η πλειοψηφία των μικρών μαύρων τρυπών βρίσκονται απομονωμένες σε κάποιο σημείο του Διαστήματος. Το μικρό τους μέγεθος και η απομόνωση τους καθιστούσε μέχρι σήμερα αδύνατο τον εντοπισμό τους. Όμως ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον Καιλάς Σαχού εντόπισε μια τέτοια μικρή απομονωμένη μαύρη τρύπα την οποία κατάφερε μάλιστα να μελετήσει και να αποκαλύψει στοιχεία για αυτή όπως την μάζα της.

Οι ερευνητές εντόπισαν την μαύρη τρύπα με τη βοήθεια του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble. Η μαύρη τρύπα βρίσκεται σε απόσταση 5,150 ετών φωτός από τη Γη προς την κατεύθυνση του σμήνους άστρων που περιβάλει το κέντρο του γαλαξία μας. Η ανακάλυψη αυτής της μαύρης τρύπας θα επιτρέψει τώρα στους επιστήμονες να κάνουν μελέτες σε αυτή σχετικές με τις βαρυτικές της δυνάμεις και το πώς αυτές επηρεάζουν τον χωροχρόνο όπως και άλλα κοσμικά φαινόμενα.

Τρωικός αστεροειδής θα συνοδεύει τη Γη για 4.000 χρόνια