ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Αρχαίος συγγενής της καμηλοπάρδαλης έπαιζε… κεφαλιές

Image
καμηλοπαρδαλεις
 clock 11:51 | 04/06/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Ακόμη ένα εντυπωσιακό εύρημα εντοπίστηκε στον παλαιοντολογικό παράδεισο της Κίνας η οποία έχει διαπιστωθεί ότι ήταν ένας τόπος που ζούσε μια τεράστια ποικιλία δεινοσαύρων και άλλων προϊστορικών ζώων την ύπαρξη των οποίων αγνοούσαμε μέχρι σήμερα.

Ερευνητική ομάδα με επικεφαλής επιστήμονες του Αμερικανικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας μελέτησε απολιθώματα που βρέθηκαν σε μια περιοχή της νοτιοδυτικής Κίνας και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα απολιθώματα αυτά ανήκουν σε ένα άγνωστο συγγενικό είδος της καμηλοπάρδαλης που ζούσε πριν από 17 εκατ. έτη.

Το είδος αυτό ονομάστηκε Discokeryx xiezhi και δεν διέθετε τον μακρύ λαιμό των σημερινών καμηλοπαρδάλων. Διέθετε όμως ένα μοναδικό ανατομικό χαρακτηριστικό και πιο συγκεκριμένα στο πάνω μέρος του κρανίο του είχε σχηματιστεί εξελικτικά μια οστέινη στρογγυλή «ασπίδα» αποτελούμενη από ένα προστατευτικό στρώμα κερατίνης παρόμοιο με αυτό που έχουν τα κέρατα των ταύρων και των κριαριών.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Science» οι ερευνητές αναφέρουν ότι αυτά τα προϊστορικά ζώα έπαιζαν… κεφαλιές. Με απλά λόγια τα αρσενικά χτυπούσαν με δύναμη τα κεφάλια τους με τον νικητή της κάθε αναμέτρησης να παίρνει προβάδισμα στο ζευγάρωμα. Ανάλογη συμπεριφορά έχουν και οι σημερινές καμηλοπαρδάλεις με τις αρσενικές να μην χτυπούν βέβαια τα μικρά και ευαίσθητα πλέον κεφάλια τους αλλά να χρησιμοποιούν ως όπλο τον μακρύ λαιμό τους για να εξουδετερώσουν τους ανταγωνιστές τους στην πρόσβαση στα θηλυκά.

Ανακαλύφθηκαν 116 χιλιάδες άγνωστοι μεταβλητοί αστέρες